Thursday, January 31, 2008

Handje schudden, Judas kussen.





Over het ritueel “handjes schudden” kan je boeken vol schrijven. Het is en blijft een opmerkelijk fenomeen dat in vele culturen van gelijke betekenis is en veelal op min of meer gelijke wijze wordt uitgevoerd.

Handjes schudden doe je bijvoorbeeld als je iemand voor het eerst leert kennen. Of je doet het als je elkaar al een tijd niet hebt gezien. Sommige mensen doen het iedere keeer als zij elkaar weer zien al zat er nauwelijks een dag tussen deze en de vorige ontmoeting. En het betekent veel

(Wonderful World, Louis Armstrong);

“I see friends shake hands

“Say how do you do?”

They’re really saying

“I love you””

Handen schudden doet men ook ter bekrachtiging van een overeenkomst. Verder is het een ritueel dat uitgevoerd wordt als men een geschil bijlegt, of anderszins een verbroedering aangaat. Ook kan het gebeuren uit respect voor elkaar.

Men denkt er eigenlijk nooit zo bij na, staat er niet zo bij stil. Het is een dermate gewoon en alledaags verschijnsel dat niemand er eigenlijk ooit echt aandacht aan besteet en het iedere dag doet.

Tot het magische moment daar was. We schrijven November 2004 (bovenste plaatje van historisch moment). Minister Verdonk, van het ministerie ter bevordering van vreemdelingenhaat en xenofobie, bevindt zich tegenover de Tilburgse Haatimam “Salam”. Ze steekt een handje toe (ontmoeting, verbroedering, respect) en die stomme zultkop weigert.............De Imam beroept zich op zijn, derde deel, van de haatcyclus; de Koran. “Mag niet aanraken vrouwhand, iesniehalal.

Nou zijn de rapen gaar. Daar was natuurlijk het wachten op. Verdonk helemaal over de pis. En terecht; wat is dat voor een gedrag zeg. Ze mag er dan wel uitzien als een varken en zich gedragen als een zwijn, maar dan hoef je haar nog niet zo te behandelen.

Oh wacht even het was een beetje anders.

Een man mag de vrouw volgens Salam de hand niet schudden om "het contact tussen man en vrouw te stabiliseren en verleiding te voorkomen".

Nou dat was dan godverdomme goed gelukt. Zelden zo’n stabiele situatie gezien. Verdonk kon zich nog net inhouden om niet gelijk naar de rechter te stappen. En de complete Moslimgemeenschap snap helemaal niet wat ies die probleem, ieck zwier het.......

Nou goed, die geschiedenis kennen we nog wel. Maar het is niet aan Moslims voorbehouden om dit gedrag te vertonen. Christenen (een andere laag uit hetzelfde zuurvat) kennen dit ook. Daar waar verzoening en vergiffenis hoog in het hypocriete vaandel gevoerd worden, is er slechts een kleinigheid voor nodig om de ware aard naar boven te krijgen.

Op het tweede plaatje zien wij een handreiking. De situatie is een beetje vergelijkbaar (ontmoeting, verbroedering, respect).

Wat gebeurt hier nou precies? Wel de dame links, in het mantelpakje, is de hoge priesteres van het Heidens genoodschap Sylvan Hearth Pagan Temple genaamd Lianna Costantino-Cardon (ja bij de heidenen genieten vrouwen WEL respect en aanzien). Deze foto is genomen op een dag dat dit genoodschap een bijeenkomst had ter viering van één van de Heidense feesten. The land of the free, niks mis mee, zal je denken.

Totdat, nog voor de ceremonie beginnen kan, die KEURIG NETTE HEER genaamd Dean Moore, van Street Preachers Fellowship en leader of the N.C. Bible Believers met sandwich board ten tonele verschijnt.

Als Lianna op hem toeloopt en hem de hand reikt, houdt Dean deze achter zijn sandwich board. Gedurende het uur dat Lianna haar ceremonie geplanned had, marcheerde Dean heen en weer en schreeuwde bijbelse teksten.

Politie Chief Jeff Jamison had Dean vlak voor de bijeenkomst gesommeerd zijn bord af te doen en op te houden met dat geschreeuw door de Megafoon. Bovendien had hij andere Christofascisten gesommeerd de geluidsinstallaties in de auto’s, waaruit KEIHARDE reli-muziek blèrde uit te zetten. (Ziet u de parallelen al met )

Ongeveer zes mensen die op de bijeekomst waren, verlieten de bijeenkomst binnen een half uur. Deans’ aanwezigheid en die van de pers maakte het moeilijk voor hen om nog langer daar te blijven.

Een van de leden die anoniem wenste te blijven liet het volgende weten;

Quote;

"People get murdered; people lose their jobs over things like this”

Unquote

Nou dat lijkt me duidelijk. Christenen en Moslims............haat.

Er is nog een ritueel dat veel gelijkenis toont met handje schudden; het zoenen op de wangen. In onze streken is het eigenlijk niet gewoon dat mannen dat onderling doen, maar mannen en vrouwen en vrouwen onderling is eigenlijk vrij normaal.

De aanleidingen om dit te doen, komen grosso modo overeen met die van het handje schudden.

De drempel is vaak iets hoger en dat kan te maken hebben met het hogere niveau van intimiteit die dit ritueel met zich meebrengt ten opzichtje van handje schudden.

Des te pijnlijker en verdrietiger kan het zijn als je je achteraf moet realiseren dat je de kus hebt gegeven aan een persoon met valselijke intenties. (zelfs al hoef je de fysieke daad niet te hebben gepleegt, je intiem inlaten met een verrader kennen we uit de bijblese geschiedenis. Wij noemen het “De Judaskus”)

Als er ooit een LETTERLIJKE Judaskus is vastgelegd op beeld, dan is het wel die op het derde plaatje.

Verdonk maakte zich sterk voor het beleid dat de PvdA (Job Cohen) had gmaakt. Belangrijk in dat beleid was natuurlijk de Inburgering. Niet alleen moesten niuewe inwoners de taal leren, ook moesten zij zich vergewissen van de Nederlandse cultuur en de gebruiken.

Ayaan Hirsi Ali, vluchtte ooit vanuit Somalië, via Duitsland (waar ze de kuierlatten nam) naar Nederland. Beter nog, zij was op weg naar Canada, waar zij geacht werd zich te voegen bij een veel oudere man, die haar echtgenood moest worden. Zij was aan hem uitgehuwlijkt door haar vader enals zij niet gehoorzaamde, zou zij in Somalië verder door het leven moeten als “gevallen vrouw”. Zo’n leven is in de regel kort, want gevallen vrouwen mogen naar believen verkracht en vermoord worden. Tijdens een tussenstop in Duitsland zag zij haar kans schoon en wist te vluchten. Uiteindelijk kwam zij in Nederland terecht. Terwijl zij nog in het asielzoekerscerntrum verbleef heeft haar beoogde man ingestemd met de scheiding en was alles in orde.

De macht van de clans in Somalië reikt ver. Tijdens haar angstige periode heeft zij zich dan ook een naam gegeven die misschien niet helemaal de hare is, om te voorkomen dat zij te vinden zou zijn. Hoewel, het is volgens Somalisch recht en gebruik toegestaan om namen van eerdere generaties te gebruiken en als zodanig eigenlijk geen valse naam. Daarenboven is het volgens ons recht niet verboden een andere naam te voeren, het gaat er slechts om dat men uniek indentificeerbaar is. Een ieder die de naam Hirsi ali laat vallen is er zeker van dat IEDEREEN weet over wie heet gaat.

Als vluchteling heeft Hirsi Ali het goddomme een eind geschopt. Laten we eerlijk zijn, als er één voorbeeld van PERFECTE inburgering te noemen is, dan is zij het wel.

Toen Hirsi Ali, voor de zoveelste keer, gewag maakte van het feit dat zij onder een andere naam asiel had gekregen, was Verdonk er als de kippen bij om haar het Nederlanderschap te ontnemen. Waarom dat zo belangrijk was blijft de vraag. Zelfs als je geen andere naam mag voeren, is er nog altijd het rechtsbeginsel van “de onevenredige hardheid”. Dit beginsel bepaalt dat men niet aan een wet hoeft te voldoen, als het gevolg van het wel voldoen een onaaceptabel gevolg voor de persoon die voldoet met zich meebrengt. In Hirsi’s geval......eigen naam, de mogelijkheid in Nederland alsnog vermoord te worden. De minister heeft dan het recht om een wettelijke bepaling niet van toepassing te verklaren voor die persoon, dat heet “de Inherente Afwiijkingsbevoegdheid”.

Verdonk heeft dit volledig genegeerd. Voor haar was het misschien een kwestie dat zij moest bewijzen de aam “IJzeren Rita” hoog te houden.

Ayaan, die zo haar best heeft gedaan en als voorbeeld van inburgering voor iedere immigrant kon dienen, moest KAPOT!!!!!!!

Dit lijkt een uitzondering, maar als inburgeren, figuurlijk een kus aan Nederland en haar minister van vreemdelingenhaat en xenofobie is, dan ken nog wel een voorbeeld van de “Figuurlijke Judaskus”.

Ongeveer veertig Afghaanse vrouwen en hun kinderen hebben op 1 november 2006 uit protest boerka's uitgedeeld aan Tweede Kamerleden. De vrouwen protesteerden tegen hun uitzetting omdat ze bang waren dat ze als geëmancipeerde vrouwen in Afghanistan problemen krijgen. Ook wilden ze geen boerka meer aan.

Toenmalig kamerleden van de Naima Azough (GroenLinks) en Krista van Velzen (SP) gingen in gesprek met de Afghaanse vrouwen en probeerden de boerka's uit. De Afghaanse vrouwen vonden dat ze in Nederland een westerse levensstijl hadden aangenomen. Nu ze terug moesten naar Afghanistan waren ze bang daar bedreigd te worden.

Nou was Verdonk altijd al tegen boerka’. Bovendien zien we ook hier weer mensen die zich aanpasten en inburgerden, zoals gewenst en conform beleid. Verbazingwekkend is het dan ook te zien dat Verdonk vondt dat de vrouwen terug konden naar Afghanistan.

In een ambtsbericht stelde zij in 2004 dat vrouwen zich in het land kunnen accommoderen.

De vrouwen hebben in Nederland volgens haar ook laten zien dat zij zich kunnen aanpassen aan omstandigheden

Het smerige aan dit ambtsbericht is, dat de moeite die de vrouwen hebben genomen om zich aan te passen aan de Nederlandse samenleving, nu tegen hen gebruikt wordt, om ze terug te sturen naar een land waar hen, als moderne westerse vrouwen, waarschijlijk het lot te wachten staat als de vrouw op het vierde plaatje.

En Verdonk..........ik kan mij slechts voorstellen dat ze een hele grote dikke stijve lul krijgt, iedere keer als zij een Judaskus uitdeelt. Anders kan ik dit gedrag niet verklaren.

No comments: