Friday, January 11, 2008

De aanslag


En de terreur gaat gewoon door.

Dat wil zeggen, nu lezen we weer op 20minuten (Zwitsers schandaalblaadje) http://www.20min.ch/news/kreuz_und_quer/story/12690326

Dat de boze arabieren een aanslag willen plegen op de Eiffeltoren. Met een vliegtuig natuurlijk, want dat is een beproefd recept.

Ik word eigenlijk een beetje moe van die poppenkast. En het begint letterlijk een poppenkast te worden. Eens in de zoveel tijd, als iedereen weer een beetje rustig is, dan duikt er weer een filmpje op van Bin Laden (volgens mij de best betaalde CIA agent), om ons allemaal weer BANG te maken. BOOOOOEEEEEEEHHHHH!!!!!!!!!

En vervolgens worden de volgende vrijheidsbeperkende en privacy-schendende maatregelen ons door de strot gewrongen.

Intussen kan je je op vliegvelden helemaal het apezuur lachen. Onlangs was ik op het oerlelijke en oud-duits onvriendelijke vliegveld Tegel, in Berlijn.

Ik was slechts voor één dagje naar Warnemünde (Rostock) geweest, dus ik had een schoudertas, met daarin de vuile sokken en ondergoed van de dag tevoren. Verder natuurlijk tandenborstel, deo-roller en een tube gel.

Een pakje sigaretten ontbreekt natuurlijk ook niet en.......lucifers, anders kan je gelijk je aansteker inleveren.

Goed, ik door het mongolenpoortje, gadegeslagen door een heel leger schupo’s en mijn tas door de röntgenfabriek.

Komt daar zo’n geuniformeerde Heidi op me af, met een bek als een varken en vraagt me wat ik allemaal in het tasje heb.

Ik doe de tas open en bied haar aan naar believen te grabbelen en graaien.

Nee, dat moest ik zelf uitpakken. Dus, tas op de kop en daar komt de hele rotzooi naar buiten zetten.

Ze pakt onmiddelijk de tube gel, waar welgetelt nog genoeg inzat voor één smeerbeurt.

“Sie stellen ein Sicherheitsrisoko da” zegt ze terwijl ze de tube nagenoeg in mijn smoel douwt.

“Sind sie sicher?” zeg ik, gevat als ik denk te zijn.

Nou reken maar dat ik een gevaar was, want die tube had een inhoud van 150 ml.

Dus ik leg nog uit dat er nog geen tien ml over is.

Kon niet bommen (om maar in de sfeer te blijven), de tube was 150ml en dat is 50 ml TEVEEL.

LEVENSGEVAARLIJK!!!!!!!!!!!!!!

“Und jetzt?” vraag ik haar.

“Sie können es da entsorgen” snauwt ze me toe en wijst op een groot blauwkleurig vat. Dat vat stond aan de andere kant van het poortje, maar ik kon er omheen lopen. Ik bedenk me geen moment en loop om het poortje heen, flikker de tube des aanstoots in het vat en loop om het poortje heen terug.

“HE HE HO HO”...commotie.....drie breedgeschouderde schupo’s vliegen op me af, houden me staande. “Was soll das??!!! Schreeuwt de grootste me toe.

“Entsorgen, im Auftrags Ihren Kollegin da” zeg ik.

Verbijstering alom.

“Ja aber das geht so nicht, sie sind um die Sicherheitsanlage rum gelaufen.“

“Ja, Ihre Kollegin da hat’s mir gesagt. Wenn’s euch nicht gefällt, dann stell doch die blöde Mühltonne an der andere Seite, dann hasst es Problem beseitigt.“

Oh….daar hadden die Heini’s nog niet aan gedacht. Nou een keertje met de wand erlangs, niks piept, blöde Hollander mag weer verder.

Ik pak mijn tasje weer in onder wakent oog van Heidi Schweinlein en zie daar mijn doosje lucifers liggen.

“Und das hier?” vraag ik haar terwijl ik het doosje nagenoeg in HAAR smoel douw (think global, act local).

“Ja das sind Streichhölzer, kein Problem” zegt ze.

Ik loop naar de wachtruimte en ga aan de bar zitten, bestel een biertje en kijk rechts van mij in de tax-free shop. Die puilt uit van de sterke drank. Literflessen.

Nou wil ik niet lullig doen, maar als ik nou een fles Whiskey koop en die meeneem in het vliegtuig. Dan wacht ik tot we goed op hoogte zijn, schroef de dop van de fles, een vul mijn mond zo ver als het maar kan met Whiskey. Dan wacht ik een seconde of 20, tot de vloeistof op lichaamstemperatuur is, strijk een lucifer aan en vernevel de Whiskey over de vlam door het met kracht tussen mijn gespannen lippen door te blazen. Ik garandeer je een steekvlam van anderhalve meter, waarmee ik in een fractie van een seconde de passagierskabine in lichterlaaie zet.

Dat is geen veiligheidsrisico.......nee, een klodder snot in je haar smeren uit een 150ml tube, daar moet je bang van worden.

No comments: